چگونه در اطراف حیوانات خانگی سالم زندگی کنیم ⌘ همراه با نکات کاربردی

چگونه در اطراف حیوانات خانگی سالم زندگی کنیم

  • 29 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

خطرات و مزایای حیوانات خانگی را درک کنید

✍ داشتن حیوان خانگی مزایای زیادی برای سلامتی دارد. آنها می توانند فرصت های ورزش، بیرون رفتن و معاشرت را افزایش دهند. پیاده روی منظم یا بازی با حیوانات خانگی می تواند فشار خون، سطح کلسترول و سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد. حیوانات خانگی می توانند با همراهی با ما به مدیریت تنهایی و افسردگی کمک کنند. اکثر خانواده ها در ایالات متحده حداقل یک حیوان خانگی دارند.

مطالعات نشان داده اند که پیوند بین افراد و حیوانات خانگی آنها با چندین فواید سلامتی مرتبط است، از جمله:

  • کاهش فشار خون، سطح کلسترول، سطح تری گلیسیرید، احساس تنهایی، اضطراب و علائم PTSD.
  • افزایش فرصت برای ورزش و فعالیت های خارج از منزل. عملکرد شناختی بهتر در بزرگسالان مسن تر؛ و فرصت های بیشتر برای معاشرت

با این حال، حیوانات خانگی گاهی اوقات می توانند حامل میکروب های مضری باشند که می توانند ما را بیمار کنند، حتی زمانی که حیوان خانگی سالم به نظر می رسد. بیماری هایی که افراد از حیوانات دریافت می کنند، بیماری های مشترک بین انسان و دام نامیده می شوند. در زیر چند نکته برای کمک به شما و خانواده‌تان در حفظ سلامتی در حین لذت بردن از حیوانات خانگی آورده شده است.

حیوان خانگی مناسب را انتخاب کنید

قبل از پذیرفتن یک حیوان خانگی جدید، مطمئن شوید که برای شما و خانواده شما مناسب است. از قبل در مورد نیازهای خاص حیوان تحقیق کنید. قبل از خرید حیوان خانگی این سوالات را از خود بپرسید:

  • این حیوان چقدر زنده خواهد ماند؟
  • حیوان خانگی چه می خورد؟
  • حیوان خانگی به چه مقدار ورزش نیاز دارد؟
  • چقدر بزرگ می شود؟
  • هزینه مراقبت های دامپزشکی چقدر خواهد بود؟
  • آیا زمان کافی برای مراقبت و تمیز کردن مناسب از حیوان خانگی دارم؟
  • این حیوان خانگی برای سالم بودن به چه نوع زیستگاهی نیاز دارد؟
  • این حیوان خانگی به چه نوع تمرینی نیاز دارد؟
  • آیا حیوانات خانگی در خانه، آپارتمان یا مکان بسته خانه من مجاز هستند؟
  • آیا کودکان خردسال، افراد مسن یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف هستند که از حیوان خانگی مراقبت کنند یا در اطراف آن باشند؟

برخی از افراد در معرض خطر بیشتری برای بیماری هایی هستند که حیوانات می توانند حمل کنند

کودکان کمتر از 5 سال، افراد با سیستم ایمنی ضعیف و افراد بالای 65 سال بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هایی هستند که بین حیوانات و افراد پخش می شود (همچنین به عنوان بیماری های مشترک بین انسان و دام شناخته می شود). زنان باردار نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی بیماری های مرتبط با حیوانات هستند. قبل از خرید حیوان خانگی جدید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • خانوارهایی که کودکان کمتر از 5 سال دارند نباید خزندگان خانگی (لاک پشت، مارمولک، مار)، دوزیستان (قورباغه، وزغ) یا طیور حیاط خلوت داشته باشند زیرا خطر بیماری جدی ناشی از انتشار میکروب های مضر بین این حیوانات و کودکان خردسال وجود دارد.
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید در هنگام انتخاب و دست زدن به حیوانات خانگی احتیاط بیشتری داشته باشند. برای انتخاب بهترین حیوان خانگی با دامپزشک خود صحبت کنید.
  • زنان باردار باید از پذیرش گربه جدید یا دست زدن به گربه های ولگرد، به ویژه بچه گربه ها خودداری کنند. گربه‌ها می‌توانند حامل انگلی باشند که باعث توکسوپلاسموز می‌شود – بیماری که می‌تواند باعث نقص مادرزادی شود. اگر باردار هستید، لازم نیست گربه فعلی خود را رها کنید، اما باید از دست زدن به خاک گربه خودداری کنید.
  • زنان باردار باید از تماس با جوندگان خانگی خودداری کنند تا از قرار گرفتن در معرض ویروس کوریومننژیت لنفوسیتی که می تواند باعث نقص مادرزادی شود، جلوگیری کنند. اگر باردار هستید و یک جونده حیوان خانگی دارید، از تماس مستقیم خودداری کنید و از شخص دیگری بخواهید زیستگاه آن را تمیز کند.

راه هایی برای حفظ سلامتی در اطراف حیوانات خانگی

دست هایتان را بشویید

چه در حال بازی با حیوان خانگی خود باشید، چه غذا می دهید یا بعد از تمیز کردن، شستن دست ها برای کمک به کاهش خطر ابتلا به میکروب هایی که حیوانات خانگی می توانند حمل کنند بسیار مهم است. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده نگران بیماری هستید، با پزشک صحبت کنید و حیواناتی را که اخیراً با آنها تماس داشته اید را ذکر کنید.

همیشه دست ها را بشویید:

  • پس از لمس یا بازی با حیوان خانگی خود
  • پس از غذا دادن به حیوان خانگی یا دست زدن به غذای حیوان خانگی
  • پس از دست زدن به زیستگاه ها یا تجهیزات حیوانات خانگی (قفس، مخزن، اسباب بازی، ظروف غذا و آب و غیره)
  • بعد از تمیز کردن حیوانات خانگی
  • پس از خروج از مناطقی که حیوانات در آن زندگی می کنند (قطعه، انبار، غرفه و غیره)، حتی اگر حیوانی را لمس نکرده باشید.
  • قبل از خوردن و آشامیدن
  • قبل از تهیه غذا یا نوشیدنی
  • پس از درآوردن لباس یا کفش کثیف

آب روان و صابون برای شستن دست ها بهترین هستند، اما تا زمانی که آب جاری و صابون در دسترس نباشد، می توانید از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. بزرگسالان همیشه باید در شستن دست ها به کودکان خردسال کمک کنند.

The risks and benefits of pets

حیوان خانگی خود را سالم نگه دارید

فرقی نمی‌کند سگ، گربه، اسب، طوطی، مرغ، اژدهای ریش‌دار یا حیوان خانگی سرگرم‌کننده دیگری دارید، ارائه مراقبت‌های دامپزشکی منظم و مادام‌العمر برای حفظ سلامت حیوان خانگی و خانواده‌تان مهم است. ویزیت منظم دامپزشکی برای سلامت حیوان خانگی ضروری است. با دامپزشک حیوان خانگی خود در مورد چگونگی حفظ سلامت حیوان خانگی خود صحبت کنید. به حیوان خانگی خود رژیم غذایی مناسب، آب تازه، بستر تمیز و ورزش فراوان بدهید. با واکسن ها، کرم زدایی و کنترل کک و کنه حیوان خانگی خود همراه باشید. برخی از حیوانات خانگی می توانند حامل کنه هایی باشند که می توانند بیماری های جدی مانند بیماری لایم و تب خالدار را به مردم منتقل کنند. در مناطق مبتلا به طاعون کک می تواند هم برای حیوانات و هم برای صاحبان آنها خطرناک باشد.

با حفظ سلامت حیوان خانگی خود، به سلامت خود و خانواده خود کمک می کنید. اگر در مورد سلامت حیوان خانگی خود سوالی دارید یا اگر فکر می کنید حیوان خانگی شما بیمار است با دامپزشک تماس بگیرید.

پیشنهاد:
تمیز کردن و ضد عفونی کردن لوازم حیوانات خانگی

بهداشت حیوانات خانگی را رعایت کنید

علاوه بر شستن دست ها، رعایت بهداشت حیوانات خانگی می تواند به جلوگیری از انتشار میکروب ها بین حیوانات خانگی و افراد کمک کند. حیوانات خانگی و لوازم آنها را خارج از آشپزخانه نگه دارید و در صورت امکان محل زندگی و لوازم حیوانات خانگی را در خارج از خانه ضد عفونی کنید. هرگز وسایل را در سینک آشپزخانه، قسمت های آماده سازی غذا یا سینک حمام تمیز نکنید. حیوانات خانگی می توانند سطوح خانه شما را با میکروب آلوده کنند – حتب اگر شما حیوانات خانگی را هرگز لمس نکنید تا از میکروب های آنها بیمار شوید.

مدفوع سگ خود را همیشه با استفاده از یک کیسه از حیاط و اماکن عمومی خارج کرده و در مکان های مناسب دور بریزید. مدفوع سگ و گربه می تواند حاوی انگل ها و میکروب هایی باشد که می تواند برای افراد مضر باشد. کودکان را از مناطقی که ممکن است حاوی مدفوع سگ یا گربه باشد دور نگه دارید تا از ابتلای آنها به کرم های گرد و قلاب دار جلوگیری کنید. جعبه های شن و ماسه را بپوشانید تا گربه ها از آنها به عنوان جعبه زباله استفاده نکنند. برای کاهش احتمال قرار گرفتن در معرض انگل های مضر، جعبه خاک گربه را روزانه تمیز کنید. به یاد داشته باشید، زنان باردار باید در صورت امکان از تعویض جعبه خاک گربه خودداری کنند.

نحوه تعامل با حیوانات را به کودکان بیاموزید

حیوانات خانگی می توانند شفقت و مسئولیت پذیری را به کودکان بیاموزند. با این حال، کودکان کمتر از 5 سال باید در هنگام تعامل با حیوانات تحت نظارت باشند تا از ایمنی کودک و حیوان خانگی اطمینان حاصل شود. به کودکان بیاموزید بلافاصله پس از بازی با حیوانات یا هر چیزی که در محیط حیوانات وجود دارد (قفس، تخت، ظروف غذا یا آب)، دست های خود را بشویند. اجازه ندهید کودکان پس از دست زدن به حیوانات، حیوانات خانگی را ببوسند یا دست یا اشیاء دیگر را در دهان خود قرار دهند.

بزرگسالان باید هنگام تماس مستقیم کودکان زیر 5 سال با حیوانات مزرعه، از جمله حیوانات در باغ‌وحش‌ها و نمایشگاه‌ها، نظارت کنند و بسیار محتاط باشند.

حیات وحش را وحشی نگه دارید

اگرچه آنها ممکن است زیبا و نوازشگر به نظر برسند، اما از دست زدن به حیوانات وحشی برای کاهش خطر بیماری و آسیب خودداری کنید. حیوانات وحشی مانند راکون ها، سگ ها یا جوندگان وحشی را تشویق نکنید که با غذا دادن به آنها وارد خانه شما شوند. ممکن است حیوان جوانی را پیدا کنید که به نظر می رسد رها شده است و می خواهید آن را نجات دهید، اما اغلب پدر و مادرش نزدیک است. اگر در مورد ایمنی یک حیوان وحشی نگران هستید، با یک مرکز توانبخشی حیات وحش تماس بگیرید

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نگهداری گربه ها به عنوان حیوان خانگی

✎تحقیقات نشان داده است که گربه ها می توانند حمایت عاطفی و خلق و خوی شما را بهبود بخشند و […]

قیمت غذای حیوانات خانگی در حال افزایش است. سرپرست حیوان خانگی چه کاری انجام دهد؟

✍ شکی در این نیست: قیمت غذای حیوانات خانگی در حال افزایش ⬆ است. به عنوان سرپرست حیوانات خانگی، ما […]

گربه سانان سالم: شناخت مشکلات رایج سلامت گربه

گربه ها به طور کلی موجودات سالمی هستند.☻ اما آنها بهترین نیستند که به ما اطلاع دهند که آیا درد […]

نگهداری از سگ ها به عنوان حیوان خانگی

سگ ها می توانند اثرات مثبت زیادی بر زندگی صاحبان خود داشته باشند.❤ آنها بر رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی […]

نگهداری پرندگان به عنوان حیوانات خانگی

حیوانات خانگی پردار مانند طوطی ها می توانند مکمل های جذابی برای خانواده باشند. صاحبان پرندگان باید بدانند که اگرچه […]

شما یک دوست دارید: حیوانات خانگی برای رفع افسردگی و اضطراب

یکی از لذت بخش ترین بخش های دامپزشکی زمانی است که من پیوندهای نزدیکی را که مردم با حیوانات همراه […]

حیوانات خانگی و مقاومت ضد میکروبی

✎ آنتی‌بیوتیک‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، اما هر زمان که استفاده شوند، می‌توانند منجر به مقاومت ضد میکروبی شوند. […]

تمیز کردن و ضد عفونی کردن لوازم حیوانات خانگی

ما حیوانات خانگی خود را دوست داریم. بسیاری از ما سگ‌ها و گربه‌های خانگی داریم، در حالی که برخی از […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه