چگونه از سگ در آپارتمان مراقبت کنیم؛☆ راهنمای سلامت جسمی و روانی حیوان خانگی★

چگونه از سگ در آپارتمان مراقبت کنیم

  • 25 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

✎ هر سگی برای زندگی آپارتمانی مناسب نیست، اما میلیون ها سگ در سراسر جهان با خوشحالی در آپارتمان زندگی می کنند.

اگر شما یک آپارتمان نشین هستید و به فکر اضافه کردن یک سگ به خانواده خود هستید، باید کمی فکر و برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که حیوان خانگی شما برای سبک زندگی و خانه شما مناسب است.

چندین چیز وجود دارد که باید قبل از آوردن سگ به خانه آپارتمانی خود در نظر بگیرید.

قوانین را بدانید

اولین قدم این است که تعیین کنید آیا آپارتمان شما مسکن حیوانات خانگی است یا خیر. ممکن است در وب سایت آنها تبلیغ شود یا نباشد. صرف نظر از این، شما باید قوانین موجود در اجاره نامه خود را بخوانید یا قبل از آوردن سگ به خانه با صاحبخانه یا شرکت مدیریت خود صحبت کنید. بسیاری از مکان‌ها به حیوانات خانگی اجازه نمی‌دهند.

آپارتمان‌هایی که اجازه حیوانات خانگی را می‌دهند، احتمالاً تعداد حیوانات خانگی شما، انواع حیوانات خانگی و اندازه حیوانات خانگی شما را محدود می‌کنند که با توجه به وزن حیوان خانگی شما تعیین می‌شود. سگ ها در اندازه های متنوع تری نسبت به گربه های خانگی معمولی هستند، بنابراین دانستن وزن سگ شما مهم خواهد بود. اگر شما یک توله سگ بگیرید، ممکن است مشکل باشد، زیرا ممکن است ندانید که در نهایت چقدر بزرگ می شوند.

برای اهداف بودجه بندی، باید بدانید که آیا آنها یک سپرده غیرقابل استرداد را دریافت می کنند و آیا هر ماه هزینه ای را دریافت می کنند، و همچنین چقدر هزینه می کنند. این قوانین احتمالاً شامل نیاز به مراقبت سالانه دامپزشکی با تأکید بر واکسیناسیون و کنترل انگل خواهد بود. این یک اقدام بهداشت عمومی برای کمک به جلوگیری از انتشار تصادفی بیماری ها بین حیوانات خانگی و همه افراد ساکن در این مرکز است. این بدان معناست که شما به یک دامپزشک مراقبت های اولیه نیاز دارید تا حیوان خانگی خود را در تمام طول سال در جریان واکسیناسیون های توصیه شده دامپزشکی و کنترل انگل قرار دهد.

استثناهای مهمی برای قوانین “عدم اجازه حیوان خانگی” در مسکن وجود دارد. حیوانات خدماتی و حامیان عاطفی طبق قانون اجازه دارند با صاحبان خود زندگی کنند، حتی اگر یک خط مشی “عدم اجازه حیوان خانگی” وجود داشته باشد. شما هنوز باید قبل از انتقال سگ به آپارتمان خود با صاحب ملک مشورت کنید، اما خوب است قبل از انجام این کار از وضعیت قانونی خود مطلع شوید.

پیشنهاد:
راه هایی برای ایمن نگه داشتن افراد و حیوانات خانگی در طول سفر

برای چیزهای ترسناک اماده باشید

چیزی که ممکن است برای شما ترسناک نباشد، ممکن است برای سگ شما ترسناک باشد.

وقتی در یک آپارتمان زندگی می کنید، احتمالاً به چیزهایی مانند آسانسور، راهروهای باریک یا راه پله ها، صداهای غیرمعمول و لابی عادت کرده اید. این چیزها می تواند برای سگ ها ترسناک باشد زیرا آنها هرگز نمی دانند چه زمانی ممکن است با سگ های عجیب و غریب، حیوانات خانگی دیگر یا افراد روبرو شوند. و صداهای غیرمعمول ممکن است باعث شود آنها هشدار دهند که ممکن است چیز خطرناکی به سراغشان بیاید، حتی اگر چیزی که برای شما آشنا به نظر می رسد مانند صداهای آسانسور.

اگر می خواهید سگی را به آپارتمان بیاورید، از دید سگ خود نگاه کنید.

اول، وقتی سگ شما در نزدیکی افراد عجیب و غریب و سگ های عجیب و غریب یا حیوانات خانگی دیگر در خارج از منزل قرار می گیرد، چه واکنشی نشان می دهد؟ اگر زمانی غرغر می‌کنند، پارس می‌کنند، پرت می‌شوند یا سعی می‌کنند کسی را گاز بگیرند، باید رفتار خوبی را که می‌خواهید داشته باشند، آموزش دهید. رفتار ایده آل این است که سگ شما از نزدیک در کنار شما راه برود، با اطمینان با یک افسار کمی شل راه برود و شاید به افراد یا حیوانات خانگی که در حال راه رفتن هستند نگاهی بیندازد اما در غیر این صورت آرام باشد. و برخی از سگ ها به طور طبیعی نسبت به افراد عجیب و غریب و حیوانات خانگی دوستانه هستند، اما این همیشه به این معنی نیست که آنها می خواهند با سگ شما ارتباط برقرار کنند. همیشه بهتر است بپرسید که آیا سگ شما می تواند به آنها یا حیوان خانگی آن ها نزدیک شود. و اگر می گویند دوری کنید، به خواسته های آنها احترام بگذارید.

اگر سگ شما تا به حال به سمت شخص یا حیوان خانگی غرولند، پارس کرده یا هجوم آورده باشد، آیا سگ شما به شما پاسخ می دهد؟ یعنی اگر از سگ خود بخواهید در حالی که شخص یا حیوان خانگی در حال عبور است بایستد و بنشیند، آیا سگ شما می ایستد و آرام می نشیند؟ اگر هرگز به طرف شخص یا حیوان خانگی دیگری غرغر نکرده اند، پارس نکرده اند یا به سمت او هجوم نیاورده اند، ممکن است آپارتمان نشینی خوب باشد. اگر آنها داشته باشند، ممکن است سگ شما در یک آپارتمان خوشحال نباشد و هر دوی شما از آپارتمان خود بیرون رانده شوید.

اگر سگ شما تا به حال سعی کرده کسی را گاز بگیرد، احتمالاً آپارتمان بهترین مکان برای سگ شما نیست. افراد عجیب و غریب یا حیوانات خانگی ممکن است با سگ شما تعامل داشته باشند، و سگ شما ممکن است از ترس واکنش نشان دهد (و ترس ممکن است شبیه پرخاشگری باشد). اگر سگ شما کسی را گاز می‌گیرد، بدون توجه به دلیل یا آسیبی که به لباس یا پوست کسی وارد شده است، سگ شما ممکن است دیگر هرگز در آن مجتمع آپارتمانی مورد استقبال قرار نگیرد. اگر سگ شما در حال حاضر واکسیناسیون هاری خود را نداشته باشد، گاز گرفتن بسیار دردسرساز است. اگر سگ شما کسی را گاز بگیرد، بسته به قوانین محلی شما باید گزارش شود و اقدامات لازم انجام شود.

اگر سگ شما در مکان های عجیب و غریب در نزدیکی افراد عجیب و غریب یا حیوانات خانگی راحت به نظر می رسد، پس این را در نظر بگیرید.

آیا سگ شما نیاز به رفتن به آسانسور دارد؟ اگر چنین است، آیا به نظر می رسد که آنها راحت به آسانسور وارد و از آن خارج شوند؟ اگر آنها راحت نیستند که وارد آسانسور شوند و از آن خارج شوند، می توانید سعی کنید هنگام ورود و خروج از آسانسور، بخش کوچکی از کیبل روزانه آنها را به عنوان یک غذا به آنها بدهید. این آموزش ممکن است روند کندی داشته باشد زیرا ما می‌خواهیم به سگ شما برای رفتاری که می‌خواهید پاداش دهیم، که می‌تواند یک قدم آرام به آسانسور نزدیک‌تر و نزدیک‌تر شود.

اگر آنها راحت به آسانسور وارد و از آن خارج می شوند، سؤال بعدی این است که چگونه به شخص دیگری (فرد یا حیوان خانگی) در آسانسور با آنها پاسخ خواهند داد؟ اگر آنها غرغر می‌کنند، پارس می‌کنند یا به سمت هر کس دیگری در آسانسور پرت می‌شوند، ممکن است آپارتمان‌نشینی برای سگ شما مناسب نباشد.

قبل از اینکه سگ خود را با محیط جدیدش آشنا کنید، به سگ خود کمک کنید تا به عنوان والد حیوان خانگی خود موفق شود و چند تمرین تقویتی مثبت انجام دهید (در حالت ایده آل، با بخشی از کیبل خشک که در طول روز به او غذا می دهید) تا مطمئن شوید که می تواند در حداقل زمانی که افراد عجیب، حیوانات خانگی، صداها و چیزها می توانند آنها را وحشت زده کنند، بنشینند و بمانند.

مراقب روابط همسایگی باشید

همانطور که در بالا پیشنهاد شد، سگ های آپارتمانی باید رفتار عالی داشته باشند.

ممکن است همه در ساختمان شما به اندازه شما درباره عضو جدید خانواده شما هیجان زده نباشند. برخی از افراد به سگ‌ها حساسیت دارند یا ممکن است از سگ‌ها هراس داشته باشند، بدون توجه به جثه یا نژادشان (اگرچه ترس برخی از افراد مربوط به نژاد خاص است). و اگر سگ شما پارس می کند، ناله می کند یا چیزهایی را خراش می دهد، این برای همسایه ها جالب نیست. همچنین، آنها نمی توانند نسبت به غریبه ها یا سگ های دیگر پرخاشگر باشند.

سگ های آپارتمانی باید به خوبی اجتماعی شوند. اگر چنین باشند، به احتمال زیاد با سگ ها و افراد دیگر رفتار خوبی خواهند داشت. نکات ما را برای اجتماعی کردن سگ را در اینجا بخوانید.

برای اینکه همسایه خوبی باشید، همچنین مطمئن شوید که قوانین مربوط به مدیریت ضایعات حیوان خانگی خود (مدفوع) را می دانید، از جمله اینکه آنها اجازه دارند به کجا بروند و کجا و چگونه می توانید آن را در و یا نزدیک ساختمان آپارتمان خود دفع کنید. هیچ کس آن را دوست ندارد که مجبور شود بو بکشد یا به طور تصادفی مدفوع سگ را ببوید، بنابراین لطفاً هر بار مدفوع سگ خود را بردارید تا همسایگان شما از این موضوع قدردانی کنند. برای افرادی که دوست ندارند مدفوع سگ خود را جمع کنند، پیشنهاد می کنم راه حل هایی را بررسی کنند که کار را قابل تحمل تر می کند.

Dog in the apartment

نژاد، اندازه و خلق و خو را در نظر بگیرید

اگرچه صاحبخانه‌ها و شرکت‌های مدیریتی اغلب اندازه سگ‌های آپارتمانی را محدود می‌کنند، اما اندازه همیشه بهترین شاخص برای سازگاری سگ با سبک زندگی آپارتمانی نیست.

به عنوان مثال، بسیاری از سگ‌های بزرگ‌تر اگر یک یا دو بار در روز خوب بدوند، بیشتر روز را چرت می‌زنند. برخی از نژادهای کوچکتر مانند تریرها، بیگل ها و نژادهای مخملی ممکن است بیشتر پارس کنند.

American Kennel Club لیستی از نژادهایی که برای زندگی آپارتمانی توصیه می کند دارد. ممکن است از دیدن سگ های تازی در آنجا تعجب کنید. تازی ها عاشق دویدن هستند، اما اکثر سرپرست های تازی متوجه می شوند که وقتی داخل هستنئ، شیرین، ملایم و تنبل هستند. برخی از نژادها لیست شده اند که من آنها را توصیه نمی کنم زیرا برخی از آنها در جامعه دامپزشکی به مشکلات بهداشتی گران قیمتی مانند نژادهایی با پوزه کوتاه اشاره شده اند (ممکن است زیبا به نظر برسند، اما نفس کشیدن یا حتی خوردن برای آنها سخت تر است). و در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید با یک حیوان خانگی با خز بلند کنار بیایید – آنها باید مرتباً نظافت شوند و این به هزینه حفظ سلامت و شادی حیوان خانگی شما می‌افزاید.

اگر از یک سازمان نجات یا پناهگاه حیوان می اورید، می توانید وضعیت زندگی خود را با کارکنان در میان بگذارید. برخی از سگ‌ها در اوایل زندگی خود دچار ضربه روحی یا رها شدند و برخی از کارخانه‌ها یا مزرعه‌های نجات یافتند و قبل از نجات، تماس کمی با انسان‌های دوست داشتند. این ممکن است باعث ترس آن سگ ها از مردم، سایر حیوانات خانگی و صداهای عجیب شود.

با این حال، برخی از این سگ ها می توانند از شرایط بد بیرون بیایند و به همراهان فوق العاده ای تبدیل شوند. صرف نظر از این موضوع، هرچه بیشتر در مورد پیشینه سگ خود بدانید، احتمال بیشتری وجود دارد که یک تطابق کامل داشته باشید.

آپارتمان خود را دوستدار حیوانات خانگی کنید

هنگامی که سگ مناسبی برای آپارتمان نشینی پیدا کردید یا داشتید، باید مطمئن شوید که آپارتمان شما سگ پسند است. هنگام راه‌اندازی آپارتمان برای زندگی با سگ، مطمئن شوید که گیاهان و غذاهایی برای سگ‌ها سمی هستند و مطمئن شوید که سگ شما به چیزهایی که می‌تواند به آنها آسیب برساند، مانند شکلات، شیرین کننده مصنوعی (Xylitol) دسترسی ندارد. شما باید آپارتمان خود را مرتب و مرتب نگه دارید تا سگ شما چیزهایی را که نباید بخورد یا نجود، از جمله کیسه های پلاستیکی، کش مو، یا چیزهای دیگری مانند جوراب و حتی لباس زیر. همچنین، شما باید وسایل شکستنی را از تکان دادن دم یا کاوش بینی دور نگه دارید.

سگ ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که مانند اقوام وحشی خود “لانه” داشته باشند. به ایجاد فضایی با تخت خواب راحت، اسباب بازی ها و غذا و آب فکر کنید. بسیاری از سگ ها در جعبه آموزش دیده اند و زمانی که نیاز به استراحت دارند از جعبه های خود به عنوان فضای امن استفاده می کنند. حتی اگر در ابتدا به نظر نمی‌رسد که نمی‌خواهند وارد شوند، می‌تواند به سرعت به فضای امن آنها تبدیل شود، جایی که می‌توانند به تنهایی استراحت کنند و راحت باشند (حتی سگ‌ها به زمان تنهایی نیاز دارند). می توانید یک فرش یا حصیر را برای فعالیت ها و بازی های جویدن زمین بگذارید.

پیشنهاد:
چگونه بفهمیم چه زمانی سگ یا گربه خود را نزد دامپزشک ببریم؟ (علائم هشدار دهنده)

ورزش برای مردم و سگ ها مهم است

سگ هایی که خروجی انرژی دارند، سگ های شادی هستند.

ورزش حتی برای سگ هایی که در آپارتمان زندگی می کنند و به حیاط دسترسی ندارند اهمیت بیشتری دارد. سگ‌های جمع‌شده، مخصوصاً وقتی تنها می‌مانند، می‌توانند وسایل شما را خراب کنند، پارس کنند یا ناله کنند. آنها باید ذهن و بدن خود را فعال نگه دارند، درست مانند همه ما. و بدون ورزش کافی، می توانند وزن اضافه کنند که منجر به مشکلات سلامتی می شود.

ورزش کردن با سگ لذت بخش است. فرقی نمی‌کند پیاده‌روی با بند، دویدن، یا سفر به پارک ، لذتی که آنها از بو کردن، دویدن، آوردن و کاور کردن می‌برند، مسری است.

در حالت ایده آل، سگ باید دو بار در روز ورزش کند. و بیشتر سگ هایی که این ویژگی را دریافت می کنند، از استراحت در بقیه زمان ها خوشحال هستند، منهای شکاف های کوچک.

ورزش ذهنی نیز مهم است. سگ ها باهوش هستند. فروشگاه‌های حیوانات خانگی اغلب جویدنی‌ها، KONG و پازل‌هایی دارند که می‌توانند سگ را برای مدتی طولانی به خود مشغول کنند. به دنبال مواردی باشید که مورد تایید دامپزشکی هستند، زیرا اقلام زیادی وجود دارد که فروشگاه های حیوانات خانگی می فروشند که اینطور نیست. سگ ها دوست دارند شغل داشته باشند، بنابراین ممکن است بتوانید به توله سگ خود یاد دهید که اسباب بازی های خود را با انگیزه های مناسب کنار بگذارد.

واقع بین باشید

زمانی که سگ آموزش مناسب، خلق و خوی مناسب برای زندگی آپارتمان نشینی داشته باشد، ورزش کافی داشته باشد و بتواند در مکان خاص خود استراحت کند – زندگی هم برای سگ و هم برای انسان بهتر است.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نگهداری گربه ها به عنوان حیوان خانگی

✎تحقیقات نشان داده است که گربه ها می توانند حمایت عاطفی و خلق و خوی شما را بهبود بخشند و […]

قیمت غذای حیوانات خانگی در حال افزایش است. سرپرست حیوان خانگی چه کاری انجام دهد؟

✍ شکی در این نیست: قیمت غذای حیوانات خانگی در حال افزایش ⬆ است. به عنوان سرپرست حیوانات خانگی، ما […]

گربه سانان سالم: شناخت مشکلات رایج سلامت گربه

گربه ها به طور کلی موجودات سالمی هستند.☻ اما آنها بهترین نیستند که به ما اطلاع دهند که آیا درد […]

نگهداری از سگ ها به عنوان حیوان خانگی

سگ ها می توانند اثرات مثبت زیادی بر زندگی صاحبان خود داشته باشند.❤ آنها بر رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی […]

نگهداری پرندگان به عنوان حیوانات خانگی

حیوانات خانگی پردار مانند طوطی ها می توانند مکمل های جذابی برای خانواده باشند. صاحبان پرندگان باید بدانند که اگرچه […]

شما یک دوست دارید: حیوانات خانگی برای رفع افسردگی و اضطراب

یکی از لذت بخش ترین بخش های دامپزشکی زمانی است که من پیوندهای نزدیکی را که مردم با حیوانات همراه […]

چگونه در اطراف حیوانات خانگی سالم زندگی کنیم

خطرات و مزایای حیوانات خانگی را درک کنید ✍ داشتن حیوان خانگی مزایای زیادی برای سلامتی دارد. آنها می توانند […]

حیوانات خانگی و مقاومت ضد میکروبی

✎ آنتی‌بیوتیک‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، اما هر زمان که استفاده شوند، می‌توانند منجر به مقاومت ضد میکروبی شوند. […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه