اسکوپ در مورد تغذیه حیوانات خانگی به همراه بهترین غذای حیوانات (سگ ♥ گربه)

اسکوپ در مورد تغذیه حیوانات خانگی

  • 28 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

✍ تغذیه خوب برای زندگی طولانی و سلامت حیوانات خانگی مهم است. اما اکثر حیوانات خانگی برای انتخاب غذا برای آنها به ما متکی هستند.✌

بهترین غذا برای حیوان خانگی شما چیست؟ چگونه تمام ادعاهای بازاریابی را برای یافتن غذای مقرون به صرفه و سالم برای سگ یا گربه خود مرتب می کنید؟

در اینجا چند منبع خوب برای درک آنچه وجود دارد و نحوه تغذیه حیوان خانگی خود با رژیم غذایی سالم بدون کم آوردن بودجه آورده شده است.

گزینه های غذای حیوانات خانگی

غذای حیوانات خانگی می تواند گران باشد و هزینه ها در حال افزایش است. در مقاله‌ای از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تافتز، بسته به نوع غذایی که برای تغذیه حیوان خانگی خود انتخاب می‌کنید، قیمت‌ها متفاوت است. هزینه سالیانه غذا دادن به یک سگ می تواند از چند میلیون تا ده ها میلیون برسد. این یک تفاوت بزرگ است.

به طور کلی، غذای مرطوب گرانتر از خشک است، و غذاهای فانتزی “ممتاز” گرانتر از مارک های سوپرمارکتی هستند.

گران ترین غذاها خشک شده، خام یا تازه هستند. نه تنها این غذاها فوق العاده گران هستند، بلکه شواهد متناقضی در مورد اینکه آیا واقعاً برای حیوان خانگی شما مفید هستند یا خیر وجود دارد. و این غذاها ممکن است حاوی پاتوژن های خطرناک غذایی باشند.

اگر بودجه کمی دارید، پیشنهاد می‌کنم یک رژیم غذایی کامل و متعادل انتخاب کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد و رژیمی است که دامپزشک شما معتقد است برای حیوان خانگی شما سالم خواهد بود.

دامپزشک شما می تواند با بررسی سن، مرحله زندگی، سبک زندگی، وزن بدن (یا امتیاز وضعیت بدن)، وضعیت سلامتی و سطح فعالیت، شما را به سمت غذایی هدایت کند که برای نیازهای حیوان خانگی شما مناسب است.

شرکت های تجاری غذای حیوانات خانگی که با متخصصان تغذیه دامپزشکی کار می کنند، غذای حیوانات خانگی با کیفیت بالا تولید می کنند. گاهی اوقات این شرکت‌ها برندهای ارزان‌تر غذای حیوانات خانگی را می‌فروشند زیرا غذای حیوانات خانگی خود را تولید می‌کنند.

در مورد غذای خام چطور؟

انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا (AVMA) توصیه می‌کند که به دلیل خطر بیماری‌های ناشی از غذا، از تغذیه حیوانات خانگی با منابع پروتئین خام یا نیم پز جلوگیری شود. این امر در مورد موجوداتی که آنها شکار کرده اند یا جمع آوری کرده اند صدق می کند. AVMA همچنین می گوید که برچسب “ارگانیک” لزوماً به این معنی نیست که یک غذا ایمن تر یا مغذی تر است.

به همین دلیل است که اکثر دامپزشکان تمایلی به توصیه رژیم غذایی خام به مشتریان خود ندارند.

اما… اگر فکر می کنید که رژیم غذایی تازه یا خام برای حیوان خانگی شما بهترین است، صرف نظر از هشدارهای بالا در مورد هزینه بالاتر، راحت تر از غذاهای سنتی حیوانات خانگی است، و چون انگیزه بالایی دارید، خوب است.

در سال 2020، دکتر لیندسی مایر در Primal Pet Foods، اطلاعاتی را در مورد خطرات و مزایای تغذیه با غذاهای تازه و خام به دامپزشکان ارائه کرد. اینها منابع علمی مبتنی بر توصیه او هستند که می توانید با دامپزشک خود در میان بگذارید.

دکتر لیندسی مایر تصریح کرد که تغذیه تازه یا خام برای تغذیه توله سگ ها یا بچه گربه ها توصیه نمی شود. اگر رژیم غذایی کامل و متعادلی در طول سال‌های جوانی آنها نباشد، علی‌رغم تلاش‌های شما، می‌تواند منجر به آسیب مادام‌العمر به سلامت حیوان خانگی در حال رشد شما شود.

غذای حیوان خانگی خود را بپزید

همه افراد وقت یا تمایلی برای پخت و پز برای حیوانات خانگی خود ندارند، اما برخی افراد به آن ها وفادار هستند. اگر علاقه مند به یادگیری آشپزی برای سگ یا گربه خود هستید، ابتدا باید تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آنها را با یک رژیم غذایی کامل و متعادل تغذیه می کنید. American Kennel Club در اینجا توصیه هایی دارد، از جمله هشدارهایی در مورد دستور العمل های ناکافی یا خطرناکی که در اینترنت نشان داده می شوند.

وب سایت Balance It توسط یک متخصص تغذیه دامپزشکی معتبر اداره می شود. این سایت به شما کمک می کند دستور العمل های مربوط به حیوانات خانگی را سفارشی کنید و ایجاد کنید

  • یک غذای غنی از پروتئین مانند گوشت گاو، بره، مرغ یا ماهی
  • یک کربوهیدرات متراکم مانند جو، لوبیا، نان یا جو دوسر
  • روغن ها و چربی هایی که برای حیوانات مانند بادام زمینی، کلزا، بادام، یا سویا مناسب هستند
  • سبزیجاتی مانند هویج، گل کلم، لوبیا سبز و نخود فرنگی
  • میوه هایی مانند سیب، موز، زغال اخته و طالبی

Nutrition of pets

هنگام آشپزی برای حیوان خانگی خود، همیشه باید به خاطر داشته باشید که برخی از غذاها و سایر اقلام خانگی برای گربه ها و سگ ها سمی هستند. سگ ها نباید هر چیزی که حاوی شیرین کننده مصنوعی زایلیتول، انگور، شکلات، پیاز، غذاهای چرب و سرخ شده، آجیل ماکادامیا یا آووکادو است بخورند.

به حیوان خانگی خود در حفظ وزن سالم کمک کنید

درست مانند انسان ها، حیوانات خانگی نیز برای سوزاندن کالری نیاز به ورزش دارند. یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی سگ ها و گربه ها چاقی است. انجمن پیشگیری از چاقی حیوانات خانگی گزارش داد که بیش از 55 درصد از سگ ها در ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

هر حیوان چاقی زیاد غذا نمی خورد. شرایط ژنتیکی، عدم تعادل هورمونی و عوامل سبک زندگی می تواند بر وزن آنها تأثیر بگذارد. اگر حیوان خانگی شما در حال افزایش وزن است، با دامپزشک خود در مورد تغییرات تغذیه و سبک زندگی صحبت کنید.

البته ورزش برای حیوانات خانگی و افراد مهم و مفید است.

شرکت های غذای حیوانات خانگی از شما می خواهند که غذای آنها را بخرید. و غذای حیوانات خانگی یک تجارت بزرگ است. به همین دلیل است که حتی سرآشپزهای مشهور وارد عمل شده و غذای حیوانات خانگی را بازاریابی می کنند.

اما همه غذاها یکسان درست نمی شوند. اگر می‌خواهید بدانید در غذای حیوان خانگی‌تان چه چیزی وجود دارد، انجمن مسئولین کنترل خوراک حیوانات (AAFCO) منبع عالی برای کمک به شما در درک معنای فهرست مواد تشکیل دهنده دارد.

به دنبال بیانیه AAFCO باشید که می گوید این محصول برای مرحله زندگی حیوان خانگی شما “فرموله شده برای مطابقت با استانداردهای AAFCO” است: توله سگ/گربه، بزرگسال، باردار، شیرده (توله سگ شیرده یا بچه گربه)، یا سگ/گربه سالمند.

دریابید که آیا شرکت آزمایشات واقعی تغذیه حیوانات را برای مرحله زندگی مناسب انجام می دهد یا خیر. برخی از غذاها می گویند که از آنها برای تغذیه “منقطع و مکمل” استفاده می شود. این چیزی نیست که شما می خواهید هر روز به حیوان خانگی خود به عنوان غذا بدهید. و احتمالاً هزینه آن بیشتر از چیزی است که می خواهید بپردازید.

پیشنهاد:
نگهداری از سگ ها به عنوان حیوان خانگی

با دامپزشک خود صحبت کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید حیوان خانگی شما رژیم غذایی مغذی دارد این است که با دامپزشک و کارکنان کلینیک حیوانات خانگی صحبت کنید.

برای پاسخ دادن به سوالاتی در مورد هر چیزی که حیوان خانگی شما می خورد، که شامل خوراکی ها و غذای آماده شده برای افراد (باقیمانده غذا و غیره) و همچنین مقدار و تعداد دفعات آن می شود، آماده باشید. و از دیگرانی که با حیوان خانگی شما تعامل دارند بپرسید که آیا به حیوان خانگی شما غذا یا خوراکی دیگری می دهند که بتواند به دامپزشک شما درک کاملی از رژیم غذایی حیوان خانگی شما بدهد.

برچسب های تغذیه ای را از غذاها و خوراکی های موجود در بازار بیاورید – یا از آنها عکس بگیرید تا بتوانید به دامپزشک خود بگویید که حیوان خانگی شما دقیقاً چه چیزی را به طور منظم می خورد. و به دامپزشک خود بگویید که چرا این انتخاب ها را در تغذیه حیوان خانگی خود انجام دادید.

گره گشایی از ادعاهای شرکت های غذای حیوانات خانگی کار آسانی نیست، اما ما می توانیم با هم این کار را انجام دهیم – بنابراین شما و حیوان خانگی تان می توانید زندگی طولانی و سالمی را با هم داشته باشید.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نگهداری گربه ها به عنوان حیوان خانگی

✎تحقیقات نشان داده است که گربه ها می توانند حمایت عاطفی و خلق و خوی شما را بهبود بخشند و […]

گربه سانان سالم: شناخت مشکلات رایج سلامت گربه

گربه ها به طور کلی موجودات سالمی هستند.☻ اما آنها بهترین نیستند که به ما اطلاع دهند که آیا درد […]

نگهداری از سگ ها به عنوان حیوان خانگی

سگ ها می توانند اثرات مثبت زیادی بر زندگی صاحبان خود داشته باشند.❤ آنها بر رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی […]

نگهداری پرندگان به عنوان حیوانات خانگی

حیوانات خانگی پردار مانند طوطی ها می توانند مکمل های جذابی برای خانواده باشند. صاحبان پرندگان باید بدانند که اگرچه […]

حیوانات خانگی و مقاومت ضد میکروبی

✎ آنتی‌بیوتیک‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، اما هر زمان که استفاده شوند، می‌توانند منجر به مقاومت ضد میکروبی شوند. […]

نگهداری از طیور به عنوان حیوان خانگی در حیاط

نگهداری از طیور در حیاط (مرغ، اردک، غاز، مرغ هندی و بوقلمون) رواج بیشتری پیدا کرده است.✿ مردم از پرورش […]

کدام گیاهان خانگی دوستدار حیوانات خانگی را باید بگیرید و پرورش دهید؟

✍ صاحبان حیوان خانگی بودن بسیار شبیه مراقبت از گیاهان است. تغذیه با مقدار مناسب غذا، نور خورشید و آب […]

راه هایی برای ایمن نگه داشتن افراد و حیوانات خانگی در طول سفر

داشتن حیوان خانگی می تواند فرصت های ورزش، بیرون رفتن و کشف مکان های جدید را افزایش دهد. هنگام سفر […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه