کدام گیاهان خانگی دوستدار حیوانات خانگی را باید بگیرید و پرورش دهید؟♣

کدام گیاهان خانگی دوستدار حیوانات خانگی را باید بگیرید و پرورش دهید؟

  • 23 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

✍ صاحبان حیوان خانگی بودن بسیار شبیه مراقبت از گیاهان است. تغذیه با مقدار مناسب غذا، نور خورشید و آب برای حفظ سلامت آنها مهم است. آنها به عشق و توجه با همان نوع رشد و بلوغ پاسخ می‌دهند، حتی وقتی با آنها صحبت می‌کنید هیجان‌زده می‌شوند. پر کردن فضای شما با حیوانات خانگی و گیاهان آپارتمانی واقعا خانه را به محل آرامش و راحتی تبدیل می کند.♣

درک این نکته مهم است که اگر انواع خاصی از گیاهان با حیوانات وارد خانه شوند، نتایج می تواند خطرناک باشد. بسیاری از گیاهان آپارتمانی معمولی که مراقبت از آنها آسان است برای حیوانات خانگی بی خطر نیستند. سگ‌ها و گربه‌های کنجکاو ممکن است دزدکی تکه بخورمد و علائمی مانند استفراغ، اسهال یا سایر مسائل جدی را که نیاز به مراقبت پزشکی دارند، ایجاد کنند. در آن زمان ها، داشتن گیاهان و حیوان خانگی در کنار هم ممکن است غیرممکن به نظر برسد.

اگر فکر می کنید که حیوان خانگی شما بیمار است زیرا ممکن است یک ماده یا مواد سمی گیاهی را خورده، لیسیده یا بلعیده باشد، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید.

بهتر است حیوانات خانگی را همیشه از همه گیاهان دور نگه دارید. در اینجا چهار گزینه ممکن وجود دارد:

  • یک اتاق در خانه داشته باشید که همه گیاهان خود را در آن قرار دهید و حیوانات خانگی شما هرگز در آن اجازه فعالیت نداشته باشند. این اتاق همچنین یک فضای امن برای افرادی است که ممکن است به حیوانات خانگی شما حساسیت داشته باشند.
  • اگر فضای زیادی در خانه خود ندارید، می توانید یک گلخانه کوچک و سرپوشیده تهیه کنید که همه گیاهان شما در آن قرار دارند.
  • گیاهان تقلبی با برگ های پهن که حیوان خانگی شما علاقه ای به خوردن آنها ندارد تهیه کنید.
  • با قرار دادن گیاهان در قفسه های بلند یا آویزان کردن آنها به طوری که دور از دسترس پنجه های حیوان خانگی فضول باشند، خطر بروز هرگونه حادثه را کاهش دهید.

اگر شما باید گیاهانی داشته باشید که حیوانات خانگی شما در آنجا باشند، پس گیاهان آپارتمانی انتخاب کنید که دوستدار حیوانات خانگی هستند و که کمتر احتمال دارد حیوان خانگی شما را به شدت بیمار کنند. چه بخواهید خانه خود را کمی سبزتر کنید یا یک گیاه جدید به دوستی با حیوان خانگی بدهید، این گیاهان آپارتمانی بیشتر با عضو پشمالوی خانواده شما همزیستی می کنند و نگرانی کمتری از بازدیدهای گران قیمت و برنامه ریزی نشده دامپزشکی دارند.

قبل از اینکه گیاهی را به خانه خود بیاورید، مطمئن شوید که لیست گیاهان سمی و غیر سمی را بررسی کنید.

Pet friendly houseplants

گیاهان آپارتمانی که برای حیوانات خانگی سمی هستند

این لیست شامل برخی از گیاهان آپارتمانی رایج است که توسط ASPCA به عنوان اثرات سیستمیک بر حیوانات گزارش شده است، مانند آسیب اندام منجر به بیماری و حتی مرگ، و/یا اثرات شدید بر دستگاه گوارش، مانند استفراغ شدید و اسهال، که می تواند منجر به مرگ شود. اطلاعات موجود در این لیست همه موارد را شامل نمی شود.

  • سوسن صلح (Mauna Loa Peace Lily)(نیلوفر): این گیاهان که فقط یک یا دو بار در چرخه زندگی خود شکوفا می شوند حاوی نوعی نمک کلسیم هستند که برای سگ ها سمی است و در صورت مصرف در مقادیر کم می تواند باعث نارسایی کلیه در گربه ها شود. همچنین از سوسن کوهنوردی یا سوسن گلوری خودداری کنید. خوردن این گیاهان ممکن است باعث مشکلات شدید سلامتی از جمله مرگ شود.
  • آلوئه ورا: در حالی که آلوئه ورا یک گیاه دارویی عالی برای خراش ها و سوختگی ها است، ژل آن می تواند حیوان خانگی شما را بیمار کند. اگر حیوان خانگی شما هر گونه آلوئه ورت را خورده باشد، علائم ممکن است شامل استفراغ، کاهش فعالیت و اسهال باشد. جایگزین ایمن تر: هاورثیا یا ساکولنت های دیگر
  • گوش فیل: انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد و تقریباً همه آنها برای حیوان خانگی شما سمی هستند و در صورت بلعیدن، علائم مشابهی مانند نیلوفرهای صلح ایجاد می کنند. جایگزین ایمن تر: پای فیل که به عنوان گیاه دم اسبی نیز شناخته می شود
  • برخی از گیاهان باغی: مراقب حیاط داخلی خود باشید – این گیاهان تازه می توانند فاجعه تازه ای را به همراه داشته باشند. گیاهان اسطوخودوس، نعناع، جعفری، پونه کوهی و حتی گوجه فرنگی می توانند برای حیوان خانگی شما مضر باشند و باعث مشکلات گوارشی شوند. جایگزین های امن تر: ریحان، آویشن
  • Hydrangea: این گیاهان گلدار اگرچه زیبا هستند، اما برای گربه ها و سگ ها کشنده هستند. آنها قادر به تولید سیانید هیدروژن هستند، و اگرچه موارد نادر است، مسمومیت با سیانید همراه با افسردگی و علائمی مانند استفراغ یا اسهال مشابه موارد ذکر شده در بالا امکان پذیر است. جایگزین ایمن تر: بنفشه آفریقایی
پیشنهاد:
نگهداری پرندگان به عنوان حیوانات خانگی

گیاهان آپارتمانی ایمن تر برای حیوان خانگی شما

خوردن مواد گیاهی ممکن است باعث استفراغ و ناراحتی های گوارشی سگ و گربه شود. گیاهان آپارتمانی لیست شده در اینجا گزینه های مطمئن تری هستند که توسط ASPCA گزارش شده است.

  • سرخس بوستون: برای تمیز کردن هوای داخل خانه عالی است، سرخس های بوستون شاخه های بزرگی دارند که می توانند تا پنج فوت رشد کنند. در دمای خنک با رطوبت بالا و نور غیر مستقیم خورشید نگهداری شود.
  • گیاه گورخر: اگر به دنبال برگ های سبز و بزرگ و بدون خطر بالقوه هستید، گیاه گورخر مناطق استوایی را به داخل می آورد. این گیاهان بومی برزیلی با رنگ‌های راه راه سفید، صورتی یا زرد، زمانی که در گلدانی با خاک نگهدارنده رطوبت قرار می‌گیرند، سه فوت رشد می‌کنند.
  • گیاه عنکبوتی: اینها برای همه گیاهی مبتدی و عالی هستند. نور کم و آبیاری هفتگی باعث می‌شود که این گیاهان بلند قد رشد کنند و بچه‌های گیاهی جوانه بزنند که هدایایی عالی می‌سازند.
  • بامبو: گیاهان بامبو طلایی یا میله ماهی نیز گیاهان خانگی ایده آل برای حیوانات خانگی هستند. آنها در نور غیر مستقیم و حتی در محیط های مصنوعی با نور خورشید رشد می کنند و فقط نیاز به آبیاری منظم دارند.
  • اسنپدراگون: به خانه با اسنپدراگون رنگ اضافه کنید. شکوفه های آنها رنگ های متنوعی دارد و رایحه دلپذیری دارد.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نگهداری گربه ها به عنوان حیوان خانگی

✎تحقیقات نشان داده است که گربه ها می توانند حمایت عاطفی و خلق و خوی شما را بهبود بخشند و […]

گربه سانان سالم: شناخت مشکلات رایج سلامت گربه

گربه ها به طور کلی موجودات سالمی هستند.☻ اما آنها بهترین نیستند که به ما اطلاع دهند که آیا درد […]

نگهداری از سگ ها به عنوان حیوان خانگی

سگ ها می توانند اثرات مثبت زیادی بر زندگی صاحبان خود داشته باشند.❤ آنها بر رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی […]

نگهداری پرندگان به عنوان حیوانات خانگی

حیوانات خانگی پردار مانند طوطی ها می توانند مکمل های جذابی برای خانواده باشند. صاحبان پرندگان باید بدانند که اگرچه […]

حیوانات خانگی و مقاومت ضد میکروبی

✎ آنتی‌بیوتیک‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، اما هر زمان که استفاده شوند، می‌توانند منجر به مقاومت ضد میکروبی شوند. […]

اسکوپ در مورد تغذیه حیوانات خانگی

✍ تغذیه خوب برای زندگی طولانی و سلامت حیوانات خانگی مهم است. اما اکثر حیوانات خانگی برای انتخاب غذا برای […]

نگهداری از طیور به عنوان حیوان خانگی در حیاط

نگهداری از طیور در حیاط (مرغ، اردک، غاز، مرغ هندی و بوقلمون) رواج بیشتری پیدا کرده است.✿ مردم از پرورش […]

راه هایی برای ایمن نگه داشتن افراد و حیوانات خانگی در طول سفر

داشتن حیوان خانگی می تواند فرصت های ورزش، بیرون رفتن و کشف مکان های جدید را افزایش دهد. هنگام سفر […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه