حیوان خانگی خود را خندان نگه دارید: درک مراقبت از دندان حیوان خانگی به جلوگیری از هزینه های گزاف کمک می کند

حیوان خانگی خود را خندان نگه دارید: درک مراقبت از دندان حیوان خانگی به جلوگیری از هزینه های گزاف کمک می کند

  • 26 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

نفس حیوان خانگی شما چگونه است؟

هر سرپرست حیوان خانگی نگاه دقیقی به آنچه در داخل دهان گربه یا سگشان می گذرد نمی کنند.☹ و از آنجایی که حیوانات نمی توانند به ما بگویند که چه زمانی مشکل دارند یا درد دارند، دامپزشکان می توانند به شناسایی زودهنگام مشکلات کمک کنند و می توانند از حیوانات با مشکلات دندانی خفیف تا پیشرفته مراقبت کنند.

مراقبت از دندان حیوانات خانگی نه تنها برای تازه نگه داشتن نفس آنها مهم است، بلکه به این دلیل که بیماری دندان و لثه می تواند اثرات منفی بر کلیه، کبد و قلب آنها داشته باشد.

ما به برخی از رایج ترین مسائل مربوط به سلامت دندان حیوانات خانگی نگاهی می اندازیم و نکاتی را در مورد چگونگی حفظ سلامت دندان ها، لثه ها و بدن حیوان خانگی به اشتراک می گذاریم.

ما همچنین توضیح می‌دهیم که وقتی دامپزشک شما درمان دندانپزشکی را توصیه می‌کند، و چگونگی درک روش‌ها، هزینه‌ها و خطرات را توضیح می‌دهد.

دندان ها و لثه های سالم

دفعه بعد که حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک مراقبت های اولیه می برید، از آنها بخواهید که به شما اطلاع دهند که آیا دندان ها و لثه های حیوان خانگی شما سالم هستند یا خیر. در طول یک معاینه فیزیکی معمولی در یک حیوان خانگی آرام، آنها می توانند دهان خود را باز کنند و به راحتی و به سرعت دندان ها، لثه ها و سایر قسمت های دهان و گلوی را ببینند تا مشکلی پیدا کنند.

دندان‌های سالم شلوغ نیستند، رنگ آن‌ها باید سفید تا کمی زرد یا قهوه‌ای به نظر برسد، فک بالا و پایین باید برای جویدن و خوردن صحیح با هم مناسب باشد و لثه‌هایشان برای آن‌ها یک رنگ معمولی باشد (برخی از سگ‌ها لثه‌های تیره‌تری نسبت به بقیه دارند. یا ترکیبی از رنگ ها). نفس آنها باید بوی تمیزی بدهد و بزاق آنها شفاف و آبکی باشد.

بیماری های دندان در سگ ها و گربه ها

تشخیص اینکه آیا حیوان خانگی آنها از مشکلات دندانی یا بیماری لثه رنج می برد، برای سرپرست حیوان خانگی دشوار است، بنابراین تشخیص اینکه آیا آنها در سکوت رنج می برند یا خیر، بر عهده دامپزشکان است.

اینها چندین چیز هستند که ممکن است متوجه شوید که ممکن است به بیماری دندان در حیوان خانگی شما اشاره کند.

  • پنجه زدن در دهان
  • تکان دادن سر
  • کلیک کردن فک
  • انداختن غذا هنگام غذا خوردن
  • آب دهان بیش از حد
  • بزاق حاوی خون
  • بوی بد دهان (هالیتوزیس)
  • تند خوردن، از جمله ترجیح دادن غذای نرم
  • کاهش وزن
  • اگر نزدیک دهانشان بروید سعی می کنند شما را گاز بگیرند

بسیاری از چیزهای دیگر وجود دارد که می تواند هر یک از این علائم را ایجاد کند، بنابراین باید حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک ببرید تا مطمئن شوید.

پیشنهاد:
تمیز کردن و ضد عفونی کردن لوازم حیوانات خانگی

پیشگیری از بیماری دندان و لثه

بهترین کار این است که دندان های آن ها را مسواک بزنید تا هرگونه پلاک از بین برود و از تشکیل تارتار و تخریب دندان ها، لثه ها و استخوان فک جلوگیری شود. اما، بر خلاف یک کودک انسان، شما نمی توانید حیوان خانگی خود را فقط برای مسواک زدن به حمام بفرستید.

در اینجا چند نکته و گزینه برای پیشگیری از بیماری های دندانی در حیوان خانگی شما آورده شده است.

مسواک زدن

این امکان وجود دارد که حیوان خانگی خود را به مسواک زدن عادت دهید.

کلاس های اجتماعی شدن توله سگ ها اغلب شامل بخشی است که در آن توله سگ خود را با مسواک آشنا می کنید. بسیاری از فروشگاه های لوازم خانگی دارای خمیر دندان های ایمن برای حیوانات خانگی هستند که با مواد خوشمزه طعم دار شده است (هرگز از خمیر دندان انسان برای حیوانات خانگی استفاده نکنید).

از دامپزشک خود بپرسید که چگونه حیوان خانگی خود را به مسواک زدن معمول عادت دهید.

اگر به نظر می‌رسد که نمی‌توانید دندان‌های حیوان خانگی خود را به طور منظم یا اصلاً مسواک بزنید، اشکالی ندارد. کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ سلامت دندان ها و لثه های حیوان خانگی خود انجام دهید.

Make your pet smile

غذای مناسب را انتخاب کنید

ممکن است تعجب کنید که رژیم غذایی حیوان خانگی شما بر سلامت دهان و دندان آنها نیز تأثیر می گذارد. بهترین کاری که می توانید برای پیشگیری از بیماری دندان و لثه انجام دهید، انتخاب غذای مناسب برای حیوانات خانگی و درمان های مناسب است.

نظافت حرفه ای

پس از اینکه دامپزشک شما معاینه را انجام داد، ممکن است تمیز کردن دندان یا سایر روش‌های ضروری را برای حیوان خانگی شما توصیه کند، که ممکن است شامل کشیدن یک یا چند دندان باشد.

بسیاری از دامپزشکان توصیه می کنند که هر سال دندان های حیوان خانگی خود را به طور حرفه ای تمیز کنید. تمیز کردن روتین می تواند به جلوگیری از درمان های گران قیمت کمک کند.

بیهوشی عمومی برای عمل دندانپزشکی حیوان خانگی شما، حتی برای تمیز کردن معمول مورد نیاز است. روش های دندانپزشکی می تواند برای حیوانات خانگی بسیار ترسناک باشد. آنها نمی دانند که برای ایمنی خود باید دهان خود را باز کنند و در حین عمل بی حرکت باشند. تجهیزات دندانپزشکی می تواند برای آنها بسیار ترسناک به نظر برسد. بیهوشی عمومی تنها راه انسانی برای حیوانات خانگی برای دریافت مراقبت های دندانی مناسب در کلینیک دامپزشکی است.

آزمایش خون برای حیوان خانگی شما قبل از بیهوشی عمومی توصیه می شود. آزمایش های دقیقی که توصیه می شود به سن حیوان خانگی شما یا هر گونه مشکل سلامتی شناخته شده یا مشکوک بستگی دارد. این آزمایشات به دامپزشک شما کمک می کند تا انتخاب کند که از کدام بیهوشی استفاده کند و آیا نیاز به تغییر توصیه خود بر اساس سلامت کلی حیوان خانگی شما دارد یا خیر. گاهی اوقات برای موارد پیچیده تر متخصص توصیه می شود.

تمیز کردن روتین دندان پس از بیهوش شدن حیوان خانگی شما شروع می شود. اشعه ایکس ممکن است برای ارزیابی میزان هر بیماری مشکوک دندانی برای بررسی سلامت کل دندان از جمله ریشه ها و سلامت استخوان فک توصیه شود. سپس دندان ها تمیز می شوند، هر دندان ناسالمی را می توان برداشت و حیوان خانگی می تواند پس از بیهوشی بهبود یابد.

حیوانات خانگی خندان، سرپرست حیوانات خانگی خندان

آیا برای یک چالش سرگرم کننده آماده اید؟ بیایید روی معرفی حیوانات خانگی خود به مسواک زدن کار کنیم.

با دامپزشک خود در مورد اینکه چگونه دهان حیوان خانگی خود را شاد و سالم نگه دارید صحبت کنید. توجه به مراقبت از دندان حیوانات خانگی شما احتمالاً می تواند سال ها به زندگی آنها بیافزاید و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نگهداری گربه ها به عنوان حیوان خانگی

✎تحقیقات نشان داده است که گربه ها می توانند حمایت عاطفی و خلق و خوی شما را بهبود بخشند و […]

قیمت غذای حیوانات خانگی در حال افزایش است. سرپرست حیوان خانگی چه کاری انجام دهد؟

✍ شکی در این نیست: قیمت غذای حیوانات خانگی در حال افزایش ⬆ است. به عنوان سرپرست حیوانات خانگی، ما […]

گربه سانان سالم: شناخت مشکلات رایج سلامت گربه

گربه ها به طور کلی موجودات سالمی هستند.☻ اما آنها بهترین نیستند که به ما اطلاع دهند که آیا درد […]

نگهداری از سگ ها به عنوان حیوان خانگی

سگ ها می توانند اثرات مثبت زیادی بر زندگی صاحبان خود داشته باشند.❤ آنها بر رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی […]

نگهداری پرندگان به عنوان حیوانات خانگی

حیوانات خانگی پردار مانند طوطی ها می توانند مکمل های جذابی برای خانواده باشند. صاحبان پرندگان باید بدانند که اگرچه […]

شما یک دوست دارید: حیوانات خانگی برای رفع افسردگی و اضطراب

یکی از لذت بخش ترین بخش های دامپزشکی زمانی است که من پیوندهای نزدیکی را که مردم با حیوانات همراه […]

چگونه در اطراف حیوانات خانگی سالم زندگی کنیم

خطرات و مزایای حیوانات خانگی را درک کنید ✍ داشتن حیوان خانگی مزایای زیادی برای سلامتی دارد. آنها می توانند […]

حیوانات خانگی و مقاومت ضد میکروبی

✎ آنتی‌بیوتیک‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، اما هر زمان که استفاده شوند، می‌توانند منجر به مقاومت ضد میکروبی شوند. […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه