انتخاب لباس ایمن و راحت برای حیوانات خانگی +☜ برترین محصولات

انتخاب لباس ایمن و راحت برای حیوانات خانگی

  • 19 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

لباس حیوانات خانگی به نظر می رسد شبیه به یک شوخی باشد.☺

. طبق آمار Fortune Business Insights، بازار جهانی پوشاک حیوانات خانگی در سال 2020 به بالای 5 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل 8.11 درصد افزایش داشت – و این در دوران رکود اقتصادی بود.

این نشان می دهد که برخی از سرپرستان حیوانات خانگی حاضرند پول زیادی برای پوشاندن لباس های شایان ستایش حیوانات خانگی خود خرج کنند. و باید اعتراف کنیم، آنها می توانند بسیار زیبا باشند!

اما آیا لباس حیوانات خانگی ضروری است؟ گاهی اوقات مفید است، مخصوصاً برای نژادهای بدون مو یا مو کوتاه که در مناطق سردسیر زندگی می کنند.

نکاتی که باید قبل از خرید لباس حیوانات خانگی در نظر بگیرید

سازمان PDSA در مقاله ای با عنوان “آیا درست است که حیوان خانگی خود را بپوشانیم؟” دستورالعمل های عالی ارائه می دهد. سوال اصلی آنها این است: آیا این به حیوان خانگی شما کمک می کند یا صرفاً برای لذت بردن شماست؟

پیشنهاد:
اجتناب از شایع ترین علل مسمومیت حیوانات خانگی

هنگام انتخاب لباس برای حیوان خانگی خود سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا حیوان خانگی من می تواند کارهای معمولی حیوان خانگی را انجام دهد؟ حیوان خانگی شما باید بتواند نفس بکشد، پارس کند یا میو کند، دراز بکشد، بنشیند، راه برود، بدود، بپرد، غلت بزند، بچرخد بدون خفگی یا قطع گردش خون در گوش، پاها. همچنین، لباس می تواند از توانایی طبیعی حیوان خانگی شما برای کنترل دمای بدن خود جلوگیری کند.
  2. آیا لباس باعث استرس حیوان خانگی من می شود؟ اگرچه ممکن است برای شما شایان ستایش باشد، اما به دنبال علائم استرس در حیوان خانگی خود، به خصوص گربه ها باشید. مراقب گربه ها باشید که بیش از حد معمول خود را آرایش می کنند. سگ‌های تحت استرس ممکن است بیش از حد معمول لب‌های خود را لیس بزنند، خمیازه بکشند یا نفس نفس بزنند. اگر بخواهند از لباس بیرون بیایند، می‌تواند منجر به چروک شدن، خفگی یا قطع جریان خون آنها شود، بنابراین مطمئن شوید که حیوان خانگی شما لباس را تحمل می‌کند و قبل از اینکه آن را برای بیش از یک دقیقه بپوشید، خوب جا بیفتد.
  3. آیا حیوان خانگی من می تواند مانند من یا سایر حیوانات خانگی احساس کند؟ زبان بدن (دم، خز ، دهان) اصلی ترین روشی است که سگ ها با یکدیگر به عنوان نشانه های اجتماعی «صحبت می کنند». اگر سگ شما لباس پوشیده باشد، سگ های دیگر ممکن است نتوانند سیگنال های آنها را بخوانند. و اگر سگ شما استرس دارد، ممکن است رفتار متفاوتی با حیوانات دیگر داشته باشد. همچنین می تواند مانع از خواندن سیگنال های آنها شود.
  4. مهربان است؟ حیوانات خانگی ما تحت مراقبت ما هستند و آنها باید مانند حیواناتی که هستند مورد احترام قرار گیرند. اگر برای لذت بردن آنها را می‌پوشانید، برای یک عکس سریع آماده باشید و اگر حیوان خانگی شما این تجربه را دوست ندارد، آن را بردارید. هنوز هم می توانید بخندید و بدانید که چیزی زیبا را گرفته اید اما برای حیوان خانگی خود مضر نیست. حیوان خانگی را مجبور به پوشیدن لباس نکنید زیرا ممکن است منجر به مشکلات رفتاری شود. تحمل آن دسته از لباس‌ها یا موارد ایمنی که ممکن است برای سلامت و ایمنی حیوان خانگی شما در مطب دامپزشکی یا بعد از عمل جراحی یا در طول زمان لازم برای بهبود زخم‌ها ضروری باشد را برای آنها سخت کند.

وقتی لباس حیوانات خانگی معنا پیدا می کند

یک راه خوب برای تعیین اینکه آیا لباس حیوان خانگی تهیه کنید این است که آیا حیوان خانگی شما را گرم، راحت یا ایمن نگه می دارد.

در اینجا چند نوع لباس که واقعاً مفید هستند آورده شده است:

  • مانتوهای زمستانی. برخی از نژادهای سگ با موهای نازک یا کم مو از پوشیدن کت زمستانی سود می‌برند. از دامپزشک خود بپرسید که آیا فکر می کند یک کت برای پوشیدن در داخل یا بیرون فقط زمانی که بیرون سرد است خوب است یا خیر.
  • چکمه. چکمه ها می توانند سگ ها را از بریدگی، خراشیدگی، نمک یا تجمع برف در پایین پنجه هایشان محافظت کنند. با این حال، نگه داشتن آنها همیشه آسان نیست، بنابراین سگ های خود را عادت دهید که هر روز کمی بیشتر آنها را بپوشند. مراقب باشید که خیلی سفت نباشند؛ آنها می توانند گردش خون را به پای حیوانات خانگی شما قطع کنند.
  • جلیقه های جراحی و تاپ های درمانی. گاهی اوقات پس از جراحی یا به دلیل بیماری یا تروما، دامپزشکان برای محافظت از بخیه‌ها یا بهبود زخم‌ها به شما جلیقه جراحی می‌دهند. مانند تمام لباس‌های حیوانات خانگی، این جلیقه‌ها باید به‌خوبی جا بیفتند تا حیوان خانگی شما بتواند کارهای معمولی حیوانات خانگی را انجام دهد.
  • ژاکت های با دید بالا. لباس‌های با رنگ‌های روشن و منعکس‌کننده می‌توانند به حیوانات خانگی کمک کنند تا در ترافیک یا هر مکان دیگری که نیاز به دیده شدن دارند، بیشتر دیده شوند.

Clothes for pets

چند نکته دیگر که باید در نظر داشته باشید. حیوانات خانگی باید هنگام پوشیدن لباس تحت نظارت باشند تا بتوانید علائم استرس یا آسیبی که در بالا ذکر شد مشاهده کنید. ژاکت های سگ باید دارای دهانه هایی برای مهار یا افسار باشند. و برخی از پارچه ها می توانند برای پوست آنها تحریک کننده یا قابل اشتعال باشند.

مقاله پیشگیرانه دامپزشکی پیشنهاد می کند قبل از لباس پوشاندن به سگ خود، این سه مرحله را انجام دهید.

  1. تیپ شخصیتی سگ خود را بشناسید.
  2. مطمئن شوید که لباس مناسب است. آنها باید بتوانند به درستی نفس بکشند و حرکت کنند.
  3. مطمئن شوید که لباس سالم است. مراقب اشیاء یا لوازم جانبی (طناب‌ها، زنگ‌ها، وسایل کوچک) باشید که می‌توانند آن‌ها را بجوند، یا قسمت‌هایی که می‌توانند باعث خفگی یا قطع جریان خون آن‌ها شوند.

لباس برای گربه ها؟ احتمالا نه

گربه ها به ندرت دوست دارند لباس بپوشند. در مقاله‌ای دکتر نانسی دانکل، موسس یک بیمارستان دامپزشکی گربه‌ها، می‌گوید: «تا به حال گربه‌ای را ندیده‌ام که لباس یا لباسی بپوشد که از نظر زبان صورت و بدنش خوشحال به نظر برسد.»

اگر مصمم هستید که گربه خود را برای تعطیلات بپوشانید، ایمن ترین مسیر، یقه ای با تم فصلی است.

برهنه یا لباس پوشیده – حیوانات خانگی شایان ستایش هستند

وقتی شک دارید، پیشنهاد می‌کنم به حیوان خانگی خود اجازه دهید همانطور که طبیعت در نظر گرفته شده باشد. اما شما همچنین می توانید از دامپزشک خود در مورد ایمنی و کاربرد لباس حیوانات خانگی نیز سوال کنید. کارمندان فروشگاه حیوانات خانگی ممکن است بدانند چه چیزی ایمن یا مفید است، اما وظیفه آنها فروش محصولات است، بنابراین خریداران مراقب باشند.

مهمتر از همه، می توانید از حیوان خانگی خود بپرسید که در مورد آن چه فکر می کند. طبق تجربه من، آنها فقط با نگاه کردن به آنها و دیدن واکنش به آن به شما اطلاع می دهند.

لیست محصولات منتخب

درحال دریافت محصولات منتخب...

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نگهداری گربه ها به عنوان حیوان خانگی

✎تحقیقات نشان داده است که گربه ها می توانند حمایت عاطفی و خلق و خوی شما را بهبود بخشند و […]

گربه سانان سالم: شناخت مشکلات رایج سلامت گربه

گربه ها به طور کلی موجودات سالمی هستند.☻ اما آنها بهترین نیستند که به ما اطلاع دهند که آیا درد […]

نگهداری از سگ ها به عنوان حیوان خانگی

سگ ها می توانند اثرات مثبت زیادی بر زندگی صاحبان خود داشته باشند.❤ آنها بر رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی […]

نگهداری پرندگان به عنوان حیوانات خانگی

حیوانات خانگی پردار مانند طوطی ها می توانند مکمل های جذابی برای خانواده باشند. صاحبان پرندگان باید بدانند که اگرچه […]

حیوانات خانگی و مقاومت ضد میکروبی

✎ آنتی‌بیوتیک‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، اما هر زمان که استفاده شوند، می‌توانند منجر به مقاومت ضد میکروبی شوند. […]

اسکوپ در مورد تغذیه حیوانات خانگی

✍ تغذیه خوب برای زندگی طولانی و سلامت حیوانات خانگی مهم است. اما اکثر حیوانات خانگی برای انتخاب غذا برای […]

نگهداری از طیور به عنوان حیوان خانگی در حیاط

نگهداری از طیور در حیاط (مرغ، اردک، غاز، مرغ هندی و بوقلمون) رواج بیشتری پیدا کرده است.✿ مردم از پرورش […]

کدام گیاهان خانگی دوستدار حیوانات خانگی را باید بگیرید و پرورش دهید؟

✍ صاحبان حیوان خانگی بودن بسیار شبیه مراقبت از گیاهان است. تغذیه با مقدار مناسب غذا، نور خورشید و آب […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه